Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Vår förskola

Välkommen till förskolan Gladan som ligger i det natursköna Vendelsö med naturen inpå knuten och en stor kuperad gård som omringar förskolan.

Foto: Claudia Fried

På Gladan finns det fyra avdelningar samt ett stort gemensamt torg, Gladerian, där barn och pedagoger på hela förskolan kan mötas.

Om ditt barn får ett syskon har barnet rätt att under en omställelsetid på en månad vara kvar på förskolan i samma omfattning som tidigare. Därefter har barnet rätt att vara på förskolan 30 timmar i veckan. Detta gäller även för de som är arbetslösa.

De alternativ som finns är:

1. 8,00-15,30 måndag-torsdag, fredagar ledig
2. 8,00-14,00 varje dag